Saturday, May 12, 2012

Cubaan pelancong merogol wanita di jalanan


Seorang lelaki telah ditangkap kerana cuba untuk merogol pejalan kaki di jalan di Beijing, China.

Polis China mengesahkan pada hari Khamis bahawa, seorang pelancong British, sekarang berada dalam bawah jagaan mereka tetapi tidak mendedahkan sebarang butiran lanjut.

Kejadian malam Selasa berlaku berhampiran keluar kereta bawah tanah di Xuanwumen, di mana lelaki yang menyambar seorang wanita di jalanan dan cuba untuk merogol beliau.

Pejalan kaki oleh telah memberi respons kepada jeritan wanita untuk bantuan yang berjaya menghentikan suspek daripada merogo lbeliau.













Insiden rakaman video oleh netizen.

Dari video, ia boleh dilihat bahawa orang yang ingin membantu berjalan sehingga kepada mangsa yang telah dilucutkan ke seluar dalam dia dengan suspek di atas dia.

Mangsa, yang menangis, terus berkata "Tidak" dan "Save Me" dan bahawa dia tidak tahu suspek, yang telah menarik turun seluarnya.

Apabila suspek melihat lebih ramai orang di kelilingnya, beliau bertindak untuk beredar tetapi telah diserang oleh orang ramai sehingga dia jatuh.

Orang ramai yang marah meminta agar suspek dikeluarkan dari China.

"Keluar dari China, kami tidak mengalu-alukan kedatangan anda!" menurut Qingqing Mu.

Ada juga yang mendakwa bahawa suspek telah menggangu sekurang-kurangnya lima penumpang wanita dalam kereta api kereta bawah tanah awal pada hari yang sama.

Sumber: Agensi

p/s: Ini barulah tidak kira tempat dan masa cubaan merogol orang di kawasan terbuka macam pigi rogol ayam di tepi jalan saja. Ini pelancong ini lansung tiada respek sama orang tempatan. Dia pikir negara seperti di China ni tempat pusat pelacuran kah? Kenapa jauh-jauh datang pigi China mo pigi merogol sajakah?. Ngam jugalah ko kena belasah oleh orang di sana nasib baik masih bernafas lagi.

No comments:

Post a Comment