Saturday, April 9, 2011

Konsert 1 Akademi Fantasia 9, menghampakan.. boring??

Belum pun  konsert habis, saya mula rasa macam ada something wrong, tia tau la masalah sound system kah? pelajar itu sendiri? not even half of da konsert sa tengok saya rasa macam af kali ni tiada tarikan.. atau wow power. Para pengkritik Ogy, Adiba dan Hattan rata-rata tidak berpuas hati dengan persembahan para pelajar walaupun bukan secara keseluruhannya. 

Banyak komen-komen pedas kedengaran dari para juri terutamanya dari Ogy, memang pedas macam makan cili padi memang terasa dan panas telinga untuk didengar terutamanya para tenaga pengajar dan pengetua Amy, Search. Apa dah jadi da konsert terakhir sepatutnya malatop tapi ini pula sebaliknya. Para pelajar pula nampak sangat nervous. Kenapa, takut sama juri ka? Juri duduk dekat dengan stage mungkin para pelajar takut tengok muka para juri kali hohoho. Nampak muka juri berkedut sana-sini sampai tidak fokus sudah dengan nanyian.

Apapun ini baru konsert yang pertama mungkin masih ada ruang lagi yang buli diperbaiki. Kepada tenaga pengajar harap ambil iktibar di konsert pertama semoga konsert yang seterusnya akan lebih mantap dan bertenaga. Jangan biarkan para pengkritik terus melontarkan komen-komen yang bikin merah itu telinga.

No comments:

Post a Comment