Monday, May 30, 2011

Tahniah kepada Salma juara Mentor 5

Tahniah kepada Salma, anda telah buktikan kepada mereka yang tak pandai nak nilai suara hibat Salma . Semalam mimang power gila suara mimang tidak mengeciwakan terutamanya lagu last Listen lagu dari Beyonce tuu... Tanpa membuang masa nah layan lagu final Salma.

 
 

Thursday, May 26, 2011

Harga Petrol RON95 dan Diesel kekal

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Pengguna Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebentar tadi mengumumkan tidak ada kenaikan bagi petrol RON95, diesel dan gas petroleum cecair (LPG).

NONE"Keputusan ini dibuat kerana kerajaan mengambil kira kepentingan rakyat,” katanya pada sidang akhbar di Putrajaya.

Bagaimanapun katanya, jemaah menteri tidak membincangkan selama mana keputusan itu akan bertahan.
"Kerajaan tidak tetapkan jangka masa berapa lama harga ini akan dikekalkan tapi buat masa sekarang keputusan kerajaan ialah mengekalkan pemberian subsidi terhadap bahan bakar ini.

"Namun, pada masa yang sama kerajaan akan tetap meneruskan kajian rasionalisasi subsidi secara menyeluruh berikutan peningkatan harga minyak dan gas di pasaran global," katanya dalam sidang akhbar di pejabatnya di Putrajaya.
Harga petrol RON95 kini ialah RM1.90 seliter dan diesel RM1.80 seliter. Harga LPG ialah RM1.90 sekilogram.
Tiada kaitan pilihan raya

Kali terakhir harga RON95, diesel dan LPG diselaraskan ialah pada Disember tahun lalu.

azlanIsmail berkata pengekalan harga ketiga-tiga bahan api ini mengakibatkan kerajaan menanggung subsidi sebanyak RM18 bilion setakat ini.

Tahun lalu kerajaan menanggung kira-kira RM8.15 bilion subsidi bagi bahan api yang sama.

Ditanya adakah pengekalan harga bahan api ini ada kaitan dengan pilihan raya umum ke-13, Ismail berkata: “Ia tiada kena mengena dengan pilihan raya.”

“Subsidi ini sudah lama kita perkenalkan. Sudah lama. Kalau kita mahu ambil kira soal pilihan raya kita boleh naikkan (harga) ikut bulan-bulan yang kita suka. Tiada siapa tahu (bila) pilihan raya akan diadakan," katanya.

NONEIsmail juga menolak tanggapan bahawa pengekalan harga bahan api itu juga adalah berikutan desakan pembangkang.

"Kita tidak dengar pun daripada pembangkang. Pemuda Umno pun ada buat usul dan sebagainya. Ia bukan sebab pembangkang,” katanya.

Ismail juga menasihatkan orang ramai agar tidak terlalu terpengaruh dengan khabar angin terutama yang dibawa oleh parti pembangkang.

“Saya dapat lihat dalam blog, dalam Facebook, dalam risalah yang dikeluarkan oleh pembangkang mengatakan bahawa kerajaan akan menaikkan harga. Ada yang kata 20 sen, 30 sen. Semua cerita itu adalah cerita bohong, cerita tidak benar,” katanya.
Kerajaan sentiasa prihatin

Beliau turut melahirkan rasa kesal kerana “cerita bohong” yang dibawa oleh pembangkang ini lebih dipercayai.

“Percayalah kepada kerajaan (kerana) kerajaan hari ini adalah kerajaan yang mendengar segala pandangan daripada rakyat. Sebelum membuat sesuatu keputusan kerajaan akan ambil kira semua sudut."

“Apa yang kerajaan buat ini jelas menggambarkan kerajaan sentiasa prihatin kepada rakyat. Jadi, saya harap cukuplah jangan percaya kepada cerita bohong daripada pembangkang ini.”
Awal hari ini, wartawan sibuk 'mengejar' beberapa menteri di Putrajaya bagi mengetahui keputusan kabinet berhubung cadangan mengurangkan subsidi bahan api itu.
azlanAdalah difahamkan bahawa jemaah menteri tidak membuat sebarang keputusan berhubung kenaikkan tarif elektrik atau isu lain berkaitan subsidi pada mesyuarat mingguannya hari ini.

Sebaliknya menurut Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai, perkara itu akan dibawa ke mesyuarat Majlis Ekonomi Kebangsaan (NEC) bagi keputusan muktamad. Selain itu, katanya, kemelut pengagihan biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) akan juga dibawa ke mesyuarat tersebut.


p.s: Ngiam la jangan kasi naik lagi sekarang ni pun banyak barang naik takut nanti rakyat tidak lagi mampu menyara kehidupan masing-masing sebab terkena kejutan kenaikkan harga barang secara mendadak.

Wednesday, May 25, 2011

Finalis Peserta Unduk Ngadau 2011

Kepada sesiapa yang mahu tengok gambar-gambar jelitawan Unduk Ngadau 2011 bulihla join ini group di facebook http://www.facebook.com/?ref=home#!/home.php?sk=group_55471479630&ap=1 . Bagi mereka yang mo tengok gambar Unduk Ngadau dari tahun 1960 time tu bulum lagi men makeup-makeup original punya face orang bilang dan sampai 2010 bulih la tengok di http://www.facebook.com/media/set/?set=a.472976328666.252136.662543666. Bah ndak lama lagi ni pesta Kaamatan, bagi mereka yang menyambut pesta ini, sambutlah dengan penuh kemeriahan. Aramaaii tiee..

Tuesday, May 24, 2011

Unduk Ngadau 2011

31 Mei pada setiap tahun sudah sinonim dengan sambutan Pesta Kaamatan/Menuai di Sabah. Tarikan utama dalam pesta ini adalah pertandingan Unduk Ngadau atau dalam bahasa Melayunya Ratu Cantik. Pemilihan peserta Unduk Ngadau akan dipilih di setiap daerah di Sabah melalui pertandingan ratu cantik di peringkat daerah. Selepas itu setiap wakil-wakil dari daerah masing-masing akan berentap pada kemuncak 31 Mei pesta Kaamatan. Mereka akan dinilai dari segi kecantikkan,penampilan dan kebijaksanaan.

p.s: Saya ada dapat mesej dari DiGi dia bilang "Undian Ratu Cantik Unduk Ngadau KDCA 2011 bermula pada 25 Mei - 31 Mei jam 4.30 petang. Untuk senarai peserta, sila rujuk iklan di New Sabah Times pada 25 Mei 2011.  Nah apalagi beli lah kamu orang suratkhabar New Sabah Times 25 Mei ini, buli tengok para peserta-peserta unduk ngadau, bsuk tu bah capat-capat kamu pg beli nanti kehabisan stok.

Monday, May 23, 2011

Salma Mentor 5 terselamat, ke final Mentor 5.

Undi simpati mungkin itulah yang boleh dikatakan terhadapa Salma. Dengan jumlah undian keseluruhan dari Semifinal 1 + Semifinal 2 Salam memperolehi sebanyak 113 mata jatuh ditempat ketiga dibelakang protege Sharifah Aini dan Edry. Kalau diikutkan format Mentor 5 cuma protege yang berjaya menduduki di tempat dua teratas layak ke Final tetapi nasib menyebelahi Salma kerana ada kejutan yang dibuat disaat akhir rancangan realiti tv ini. TV3 telah mengumumkan satu tempat lagi diberikan kepada protege untuk ke final dan mengikut jumlah undian Salma telah mendapat tempat ketiga yang melayakkan dia ke final manakala protege Afdlin Shauki, Ratna di tempat keempat dengan 88 mata.

Berikut merupakan kedudukan dan jumlah kutipan mata yang dikumpul oleh protege dalam 2 semifinal sebelum ini.

1. Mentor Edry Abd. Halim Protege Iqa                126 mata terkumpul
2. Mentor Dato Sharifah Aini, Protege Shihah      119 mata terkumpul
3. Mentor Erra Fazira, Protege Salma                   113 mata terkumpul
4. Mentor Afdlin Shauki, Protege Ratna.               88 mata terkumpul

Sunday, May 22, 2011

JADE Sister menceriakan lagi Industri Muzik di Sabah

Semakin hari semakin berkembang maju industri muzik di Sabah ni.  Kalau nak kira berapa sudah group atau band di Sabah mimang banyak. So dikala dalam kebosanan, saya pun pigi youtube la mencari lagu-lagu orang Sabah. Dan secara kebetulan terjumpa ini satu group. Saya mo bercerita pasal ni kumpulan JADE Sister mungkin ada yang pernah dengar. Dengar punya dengar lagu cover yang diorang nyanyi, sedap juga didengar.. bukan dimakan ya.  



Sedikit informasi untuk group ini. Hasil perkongsian rumahtanngga antara En. Rejoss Moo dan Puan. Joanna Sinteh dari Tamparuli maka lahirlah 4 orang anak perempuan mereka yang mempunyai bakat dalam bidang seni. Memperkenalkan group JADE singkatan daripada nama diorang. J untuk Joan, A untuk Amy, D untuk Didi, E untuk Erika.



Baru-baru ini ini mereka telah melancarkan single hit mereka dimuatkan dengan 2 buah lagu iaitu Janji dan Jadi Unduk Ngadau. Berminat dengan lagu-lagu mereka, nah belilah single hit mereka.  Harga RM6 saja boh. Untuk tempahan anda boleh email mereka di thejadesisters@gmail.com.  Sukung lah produk-produk dan industri muzik tempatan.

Akademi Fantasia 9 Minggu Ke-7 . Nera tersingkir keluar.

Malang buat Nera kerana dia merupakan pelajar AF yang tersingkir minggu ini. Uhuks, Nera antara favorite saya di AF9 lepas ni tidak lagi la berseri AF9.. huhuhu. Lagu yang dibawa pun siok telinga mendengar, mendayu-dayu sehingga menusuk kalbu heh. lagu dari Hetty Koes Endang - Tak Ingin Sendiri. Bila tengok balik video clip time dia nyanyi mimang terasa la ada feeling masuk di dalam jiwa. Tapi apa bulih buat sudah nasib dia terkeluar dari AF9. Tidak apa hopefully di luar sana banyak mata yang memandang dan adalah rezeki Nera nanti. To Nera - All da best to you. Keep on moving. Okies.

Videoclip Nera time minggu ke- 7


Berikut merupakan undian selepas persembahan AF9 untuk minggu ke- 7

1. Hazama - 29%
2. Fina - 17%
3. Lena - 15%
4. Erul - 13%
5. Azri - 13%
6. Nera - 13%

Saturday, May 21, 2011

2AM di Malaysia!

Khamis, 19 Mei 2011, berlangsung di Hotel Hilton Kuala Lumpur telah berlangsungnya majlis sidang media bagi konsert sebuah kumpulan terkenal dari Korea iaitu 2 AM. DiGi bersama dengan Universal Music Malaysia mempersembahkan, DiGi Live K-Pop Showcase yang akan berlangsung di Wisma Kuala Lumpur, Kuala Lumpur pada 21 Mei 2011. Konsert eksklusif yang dibawakan khas oleh DiGi ini sebenarnya diadakan, di atas permintaan meluas dari peminat-peminat 2 AM melalui laman Facebook DiGi Youths.  Maka, untuk memenuhi permintaan ini, DiGi dengan bangganya membawa 2 AM ke Malaysia.

Sidang media kali ini diadakan dengan tujuan untuk memperkenalkan barisan anggota atau ahli-ahli yang mengangggotai kumpulan yang diberi nama 2 AM ini. Ini merupakan kunjungan kali kedua buat kumpulan yang bernaung di bawah label gergasi di Korea, JYP Entertainment. Penampilan empat jejaka yang cukup segak ini mampu membuatkan peminat fanatik mereka tidak senang duduk, walau hanya dapat melihat dari jauh. Nyata kemunculan 2 AM di Malaysia sejak dua hari yang lalu telah diekori oleh kelab peminat mereka yang sanggup menunggu sejak dari ketibaan mereka di lapangan terbang lagi. Begitulah penangan yang telah ditinggalkan di dalam hati peminat-peminat 2 AM. Hebat bukan?

Kumpulan yang terdiri dari empat orang jejaka dari Korea Selatan ini dianggotai oleh Jin Woon, Jo Kwon, Seu Long dan Chang Min. Kumpulan 2 AM ini merupakan pecahan dari kumpulan One Day, dengan jumlah ahli seramai 11 orang. Kumpulan One Day ini kemudiannya dipecahkan kepada dua sub-kumpulan yang kini telah dikenali dengan nama 2 AM dan 2 PM. Dengan membawakan imej muzik yang berbeza, kumpulan yang kini dianggotai oleh empat orang anak muda ini membawakan lagu-lagu balada yang meruntun jiwa.

Kumpulan yang telah ditubuhkan pada tahun 2008 ini mulai popular dengan lagu This Song yang membawa mereka menerjah masuk ke dunia muzik Korea. Tempias populariti mereka yang terbias luas ini sampai jua ke Malaysia. Kali ini, sebuah showcase yang akan membawa pengalaman muzik k-pop 2 AM ke mata peminat-peminat tegar merupakan perkara yang ditunggu-tunggu untuk tahun 2011 ini. Pastinya calendar mereka telah ditanda dan dipangkah awal-awal lagi untuk menyaksikan persembahan yang akan dimulakan pada jam 6 petang itu. 

Majlis yang berlangsung bermula pada lewat petang itu membawa masuk keempat-emapt orang ahli kumpulan 2 AM yang akan membuat persembahan di Wisma MCA pada hari Sabtu, 21 Mei akan datang. Keberadaan mereka untuk kali yang kedua di Malaysia ini telah membuatkan mereka mulai jatuh hati dan mula mengenali peminat-peminat fanatik mereka. Penggemar K-Pop semakin ramai di Malaysia, maka dengan sebab itu jugalah, sayrikat telekomunikasi terkemuka Negara, DiGi telah membawa masuk artis yang terkenal dengan lagu-lagu balada ini.




Majlis sidang media ini berjalan dengan lancar dan kumpulan 2 AM juga berkesempatan untuk menceritakan pengalaman mereka sepanjang berada di Malaysia dengan bantuan penterjemah yang dibawakan khas bersama. Majlis dimulakan dengan ucapan dari Ketua CRM DiGi, Encik Francis Chang yang kemudiannya diikuti pula oleh ucapan dari Pengurus Am Universal Music Malaysia, Encik Loan Cheng pula menyampaikan ucapan alu-aluannya. Kemudian, barulah 2 AM dibawa masuk dan mula diperkenalkan kepada pihak media yang hadir bagi sama-sama menyokong dalam menghebahkan berita ini.

Di dalam sesi perkenalan dan juga sesi temuramah ini juga, salah seorang dari ahli kumpulan 2 AM, sempat memberitahu yang mereka kini sudah mula menyukai makanan Malaysia yang baru mereka jamah semalam, iaitu roti canai. Mereka bukan sahaja diberi peluang untuk memakan makanan harian masyarakat Malaysia, malah mereka juga turut diberikan peluang untuk menebar sendiri roti canai. Nyata cebisan memori manis ini pasti tidak akan mereka lupakan kerana keunikan rakyat Malaysia juga sebenarnya terbentuk melalui budaya pemakan seharian kita. 2 AM juga telah memberikan komen ikhlas, bahawa mereka kini mulai menggemari dan menyukai Negara ini. Atas sebab apa, tidak pula diterjemahkan oleh penterjemah yang dibawa khas untuk mereka yang katanya, kurang berkemahiran untuk berbahasa Inggeris.

Setelah selesai sesi bergambar, 2 AM telah dijemput untuk menyampaikan cenderamata kepada wakil-wakil media rasmi yang ada. Cenderamata terima kasih tersebut disampaikan kepada wakil syarikat telekomunikasi DiGi, wakil MyFM selaku radio rasmi bahasa Cina dan turut diberikan kepada Reza Mohamed selaku wakil ERA fm, radio rasmi bahasa melayu bagi konsert ini.

Khabarnya, 2 AM akan menyampaikan sebanyak lebih dari enam buah lagu di sepanjang berlangsungnya konsert yang akan berlangsung kelak. Dan jika sambutan konsert ini menggalakkan, maka mereka mungkin akan menyampaikan lebih dari enam buah lagu yang akan menggegarkan Wisma MCA, Jalan Ampang pada 21 Mei ini. Semoga kedatangan artis luar ini akan sama-sama membawa manfaat kepada perkembangan industri negara kita. 
 

p.s: Nah, selepas kumpulan Super Junior dari Korea Selatan kini giliran kumpulan 2AM membuat persembahan di Malaysia. Untunglah siapa yang dapat pigi tengok 2AM, yalah bukan selalu bulih tengok artis dari Korea ni. Lebih-lebih lagi populariti K-POP di Malaysia sekarang ni sangat lah tinggi. Ehem saya pun peminat K-POP juga bah. Dari dulu lagi bermula dengan movie-movie dan drama-drama korea nie. Konsep K-POP yang mempunyai variasi dari segi genre lagu membuatkan ia mudah diterima di Malaysia.  Dari segi nyanyian dan tarian mereka mimang tiada tandingan. Ini kerana mereka telah lama menjalani latihan dari segala aspek seperti vokal, rentak tarian,mental mahupun fizikal, ada yang sampai lebih dari 2 tahun persiapan sebelum debut kumpulan mereka. Dan kalau dilihat lagu-lagu mereka mimang sedap telinga mendengar terima kasih kepada kreativiti komposer mereka yang bijak mengolah lagu dan lirik. Ditambah dengan Koreografi tarian mereka mempunyai kreativiti dan imaginasi yang tinggi sehingga orang yang melihat tarian mereka pun terasa terhibur dan tidak bosan. Malah tarian mereka menjadi trademark dan ikut-ikutan para peminat-peminat mereka. Begitulah penangan K-POP di Malaysia.

Thursday, May 19, 2011

Kadar tarif elektrik dijangka dinaikkan

Kenaikkan kadar tarif elektrik di negara ini dijangka akan diumumkan pada 25 Mei ini menurut akhbar harian Cina Nanyang Siang Pau.

electric bill 130608Akhbar itu yang memetik sumber berkata kerajaan memilih menaikkan harga elektrik dan bukannya harga petrol RON95 kerana bimbang tindakan itu akan mencetuskan kemarahan besar-besaran rakyat. Justeru, petrol RON95 dijangka kekal buat masa ini.

Impak atau kesan kenaikkan tarif elektrik dikatakan lebih kecil berbanding kenaikkan harga petrol RON95 ke atas kerajaan, dakwa sumber dari jemaah menteri itu.

Menurut laporan itu juga kerajaan telah meluluskan kenaikkan tarif berkenaan.

Ia sepatutnya diumumkan pada Khamis lalu tetapi ditangguhkan kerana pengumuman kenaikkan harga gula juga dibuat pada minggu lalu. Tindakan tersebut dikhuatiri membangkitkan kemarahan rakyat.

sumber: http://www.malaysiakini.com/news/164528



p.s: Naik petrol, naik gula, naik letrik.. mmm apalagi yang mo dikasi naik lepas ni. Kita tunggu dan lihat sajalah. Kalau naik letrik jangan la kasi naik mendadak, lepas ni office yang pakai air-cond guna kipas ja la ya heh.

Wednesday, May 18, 2011

“KALAU NAK PERANG SALIB BOLEH”

Oleh : AIDILA RAZAK

PRESIDEN PERKASA, Datuk Ibrahim Ali berkata beliau bersedia melancarkan perang salib terhadap orang Kristian jika mereka didakwa terus mencabar kedudukan Islam di Negara ini.

“Kalau nak perang salib boleh. Kalau kata keamanan yang kita ada tak memadai dan kemahuan tak mencukupi, kita akan sambut…Jangan ingat orang Melayu Islam diam kerana takut.

“Sebelum pengikut tewas di medan peperangan, ketua (PERKASA) dulu akan mati di hadapan bergelimpangan dengan darah,” katanya disambut tepukan kira-kira 150 hadirin.

Bercakap dalam satu majlis anjuran Komuniti 1Malaysia di Kampung Kerdas dan Kampung Changkat, Gombak malam tadi, Ibrahim menuduh orang Kristian "mencabar posisi, kedaultan orang Melayu Islam.”

Beliau merujuk kepada dakwaan bahawa sekumpulan pastor merancang untuk menjadikan Kristian agama rasmi negara ini dan melantik seorang perdana menteri Kristian. Ia dilaporkan Sabtu lalu oleh akhbar milik Umno, Utusan Malaysia

“Ini satu cabaran ke arah kedaulatan umat Islam yang majoriti Negara ini…Mula dengan bangsa berjangkit dengan agama. Bila bangkit soal agama ertinya soal jihad,” tegas Ibrahim. Ahli parlimen Pasir Mas itu mendakwa kumpulan minoriti berani mencabar ketuanan Melayu dan Muslim kerana mereka digalakkan oleh ketua umum PKR Datuk Anwar Ibrahim untuk menarik undi mereka.

“Ramai orang Kristian di Malaysia orang Cina. Orang Kristian (di dunia) ramai di Amerika Syarikat. Tali barut Amerika Syarikat di Malaysia Anwar Ibrahim. Kita nampak, dah masuk saf-safnya,” katanya. 

Tetapi Ibrahim silap kerana Kristian Bumiputera merupakan kumpulan terbesar dalam masyarakat Malaysia, manakala Mexico mempunyai penganut Kristian yang paling ramai.


p.s: Adeii.. kenapa lagi mesti ada kenyataan seperti begini. Isu seperti begini bukankah akan menaikkan lagi amarah orang-orang Kristian di Malaysia. Penduduk Krisitan di Malaysia bukannya bodoh mahu mengkristiankan Malaysia. Kita akui Islam adalah negara rasmi di Malaysia dan kalau ikut prosedur menjadikan seorang Kristian sebagai Perdana Menteri perlu mempunyai 2/3 persetujuan dari parlimen. Majoriti kerusi Parlimen ada diduduki oleh orang Islam. Mana mungkin isu ini akan menjadi kenyataan. Statement macam gini akan membuatkan penduduk Kristian di Malaysia hidup dalam ketakutan. dan mungkin akan menabur benih kebencian dalam diri mereka.  Seperti yang dinyatakan oleh wartawan Malaysiakini, Kristian Bumiputera merupakan kumpulan terbesar dalam masyarakat Malaysia yakni Bumiputera dari Borneo.

400,000 guru biasa kecewa dipinggirkan

Kira-kira 400,000 guru kelas biasa kecewa dengan pengumuman kerajaan pada Hari Guru baru-baru ini yang hanya membawa berita gembira kepada 2,000 guru besar dan guru penolong kanan yang akan menikmati kenaikan gaji mulai awal tahun depan.

lok yim pheng nutp sec gen 060905Sehubungan itu, Setiausaha Agung, Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (KPPK) Lok Yim Pheng berharap kerajaan akan menangani rintihan dan masalah serta memberikan mereka lebih banyak peluang kenaikan pangkat.

"Ironinya di sebalik membawa kegembiraan, pengumuman itu menimbulkan kebimbangan dan rasa sedih di kalangan guru kerana sejumlah besar daripada mereka seperti diketepikan," katanya kepada Bernama di Kuala Lumpur hari ini.

Lok juga meminta guru-guru yang dipinggirkan ini tetapi menjadi "teras" pendidik peringkat akar umbi supaya bertenang dan meneruskan tugas-tugas murni mereka seperti biasa serta menyerahkan kepada kesatuan soal mengenai perjuangan menjaga kebajikan mereka.

education school science class 040405Beliau berkata, pihak kesatuan yang mewakili 140,000 guru di seluruh negara akan berusaha untuk mengadakan perjumpaan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak secepat mungkin untuk memaklumkan sendiri mengenai rintihan dan masalah yang dihadapi oleh guru kelas biasa.
Ramai tak puas hati

Menurutnya, pihak kesatuan tidak akan menghampakan guru-guru ini kerana mereka merupakan "tonggak" pendidikan, di mana semua sekolah bergantung kepada kejayaan meraka melaksanakan tanggungjawab dengan baik.

sekolah menengah high school girls uniform"Tanpa dedikasi guru-guru kelas ini, kalangan guru besar dan pengetua sahaja tidak akan dapat mengendalikan sekolah," katanya.

Sementara itu, tinjauan rambang Bernama mengesahkan kenyataan kesatuan itu bahawa ramai guru pada dasarnya tidak berpuas hati dengan pengumuman kerajaan yang memberikan kelebihan hanya buat ketua-ketua sekolah.

Seorang guru yang dikenali sebagai Chandran, 45, yang berpengalaman 18 tahun mengajar berkata, beliau amat sayangkan karier sebagai seorang guru dan amat sayangkan muridnya, namun beliau merasa kecewa kerana merasakan dedikasinya selama ini seperti tidak dipandang.

the antidote article sarawak native logging school children 280409 01"Saya biasanya pulang ke rumah sejam atau dua jam lebih lewat kerana saya lanjutkan masa mengajar di sekolah, khusus buat pelajar yang lemah, malah saya ambil inisiatif himpunkan mereka pada hujung minggu untuk membantu mereka dalam pelajaran, namun ini nampaknya tidak dihargai oleh pihak sekolah," katanya.

Seorang lagi guru yang hanya mahu dikenali sebagai Miss Tan berkata, beliau sedih dengan pengumuman itu, kerana beliau mahupun rakan-rakan sejawatannya tidak memperolehi apa-apa manfaat daripadanya.

"Kami bekerja keras, tapi dedikasi kami seperti tidak dihargai," katanya.



p.s: Sa fikir untuk semua guru-guru la yang terlibat dengan kenaikkan pangkat ini tapi rupanya tidak, untuk pengetua dan guru besar. Macamana ni keluar sudah keluhan para sigu-sigu terutamanya yang mengajar di sekolah rendah. Penat bah diorang tu mengajar lebih-lebih lagi di bahagian pedalaman.

PKR dakwa 'projek IC' akan berjangkit ke Semenanjung

Project IC' atau cubaan mendaftar warga asing sebagai pengundi dijangka akan berleluasa di Semenanjung Malaysia pula, seperti keadaan di Sabah sebelum ini.

Bekas ahli Parti Bersatu Sabah (PBS) Dr Chong Eng Leong berkata, hasil penyelidikannya selama 15 tahun -- yang dimuatkan dalam bukunya Lest We Forget -- menganggarkan kira-kira 600,000 pendatang haram diberikan kewarganegaraan bawah projek di Sabah.

Dr Chong - kini merupakan ahli PKR - mendakwa bahawa projek tersebut dilihat akan ditumpukan di negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat - Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan.

"Masalah ini bukan sahaja memberi kesan kepada keselamatan negara tetapi juga (terhadap) isu tanah di Sabah.

"Saya tidak terkejut sekiranya mereka menggunakan modus operandi ini di Selangor atau negari Pakatan yang lain," katanya dalam sidang media di ibu pejabat PKR hari ini.

Beliau juga mendakwa, usaha yang dikenali sebagai 'Projek Mahathir' yang didalangi Umno itu turut melibatkan kerjasama beberapa agensi kerajaan, termasuk Jabatan Pendaftar Negara (JPN) dan ketua-ketua kampung.

Sebagai contoh, dakwanya, terdapat pertemuan antara Timbalan Menteri Dalam Negeri ketika itu Datuk Megat Junid Megat Ayob dan JPN bagi mencari membincangkan perkara itu.

Menurutnya, seorang ketua kampung ketika itu Hasnar Ibrahim -- kini ahli PKR -- didakwa terlibat menandatangani dokumen tersebut.

Dr Chong juga mendakwa, sekitar tahun 1990-an Umno juga menubuhkan satu 'pasukan petugas' bagi memberikan kad pengenalan kepada warga asing yang diketuai Datuk Musa Aman yang kini merupakan ketua menteri Sabah.

Katanya, pemberian kad pengenalan tersebut bertujuan untuk menumbangkan PBS - yang belum menyertai BN ketika itu - dalam pilihan raya.

Turut hadir dalam sidang media tersebut Ahli Majlis Pimpinan Pusat, Khalid Jaafar dan Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin.

Sementara itu, Khalid berkata, ekoran pengalaman menjatuhkan PBS di Sabah, beliau "nampak" ia akan berlaku di Selangor.

Malah pada 26 Mac lalu, Khalid berkata seorang ahli PKR membuat laporan polis di Balai Polis Bandar Baru Salak Tinggi Sepang berhubung dakwaan pemberian kad pengenalan kepada warga asing dari Indonesia.

Mengulas berhubung peningkatan jumlah pengundi di Hulu Selangor yang mencecah 15,000 orang, Khalid mempersoalkan jumlah yang tinggi itu.

"Daripada mana datangnya (angka) ini. Jentera kita akan membuat siasatan daripada mana datangnya jumlah itu," katanya.


sumber: http://www.malaysiakini.com/news/164442

p.s: Nah bayaya ini kalau betul ini kes betul-betul terjadi. Ibarat penduduk asal tinggal di negara asing. Harap-harap tidaklah berlaku sedemikian, takut nanti ada lagi isu PTI membanjiri negara Malaysia.

Sunday, May 15, 2011

Konsert ke-6 AF9

Tak tengok pula konsert ke-6 ini so tia dapat komen apa-apa. Nanti mo tinguk dulu la konsert di youtube. Tapi seperti yang kita tahu pelajar yang tersingkir pada minggu ini adalah Kay yang mendapat undian paling rendah.

Kepada sesiapa yang termiss tengok konsert AF9 silalah pergi ke link di bawah:

Thursday, May 12, 2011

Kerajaan makin tertekan untuk naikkan harga RON95

Peningkatan harga gula yang berkuatkuasa semalam, kini menimbulkan spekulasi sama ada harga petrol RON95 akan menyusul selepas ini - ataupun kenaikkannya akan ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya umum.

azlanMengikut rancangan penyelarasan subsidi yang dicadangkan oleh Unit Penyampaian dan Pengurusan Prestasi (PEMANDU), harga petrol RON95 sepatutnya telah dinaikkan oleh kerajaan kepada RM2.05 seliter sekarang. Mengikut perancangan, ini seharusnya dilakukan dengan dua pelarasan - iaitu 15 sen sekitar akhir tahun lalu dan 10 sen lagi pada separuh masa pertama tahun ini.

Namun harga sekarang tetap kekal pada RM1.90 seliter. Harga RON95 dinaikkan dua kali tahun lalu - iaitu lima sen setiap kali pada 16 Julai dan 4 Disember.

Tahun ini sahaja, harga petrol RON97 dinaikkan empat kali dan kini pada paras RM2.90 seliter, iaitu paras tertingginya.
Menghadapi pilihan raya

Menurut akhbar China Press, harga petrol RON95 sekarang adalah 80 sen lebih murah berbanding harga pasaran - bermaksud harga sepatutnya adalah RM2.70 seliter jika diselaraskan mengikut harga pasaran.

petrol price hike before increase panic consumers 040608 01Bagi mengekalkan kadar harga sekarang, pembayar cukai terpaksa menanggung kos subsidi petrol sebanyak RM14 bilion. Ini merupakan 40 peratus lebih tinggi daripada bajet RM10 bilion yang diperuntukkan oleh kerajaan.

Walaupun jumlah yang ditanggung itu besar, ketua penyelidik Jupiter Securities Pong Teng Siew berkata beliau menjangkakan kerajaan akan menangguhkan sebarang kenaikkan harga petrol RON95 sehingga pilihan raya umum selesai kerana petrol mempunyai kesan yang lebih besar berbanding gula.

azlan"Bagi sekarang, kerajaan cuba mewujudkan persekitaran yang sesuai menjelang pilihan raya.”

Spekulasi tersebar luas bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak akan membubarkan parlimen akhir tahun ini ataupun pada tahun depan kerana ekonomi dikatakan semakin merudum sejak kebelakangan ini.

Jika rasionalisasi harga petrol ditangguhkan sehingga selepas pilihan raya umum, rakyat berkemungkinan akan menghadapi kenaikan agak ketara sehingga boleh menyebabkan inflasi petrol.

Setakat ini, hanya sasaran rasionalisasi subsidi untuk gula yang disaran dinaikkan 20 sen sekilo bagi setiap setengah tahun berjaya dipatuhi.

azlanBarangan kawalan lain seperti tepung, minyak masak dan gas asli juga termasuk dalam rancangan pengurangan subsidi tetapi kerajaan belum mengumumkan sebarang kenaikan barangan itu bagi tahun ini.

Najib pada 1 April lalu mengumumkan kerajaan akan memperlahankan pelaksanaan skim rasionalisasi subsidi dengan alasan bagi membantu rakyat mengurangkan bebanan mereka.
Kabinet bincang kemungkinan kenaikkan

Sementara itu, Nanyang Siang Pau melaporkan harga petrol RON95 mungkin dinaikkan 10 sen dalam masa terdekat ini bagi mengurangkan bebanan yang ditanggung kerajaan.

petrol price hike before increase panic consumers 040608 02Seorang menteri yang tidak mahu dikenali memberitahu akhbar Cina itu bahawa jemaah menteri telah membincangkan subsidi petrol hari ini tetapi tidak ada keputusan muktmad dibuat.

Jemaah menteri bagaimanapun mengarahkan Kementerian Kewangan untuk menyediakan laporan terperinci mengenai perkara berkenaan.

Seorang lagi menteri memberitahu jemaah menteri juga bersetuju tiada keperluan bagi kerajaan untuk menaikkan harga minyak bagi mengurangkan beban kewangannya.

Katanya, buat masa ini kerajaan membayar RM11 bilion setiap tahun untuk subsidi petrol RON95 dan kos itu mungkin naik menjadi RM18 bilion jika harga tidak diselaraskan tidak lama lagi.


p.s: Alamak kalau naik lagi harga RON95 terpaksa jual keta la ni macam.. haish..  Gula naik mungkin bagi pengguna biasa tidak la terasa bagus juga untuk kesihatan tapi bagi mereka yang buat bisnes, jual kuih, di restoran, jual minuman mungkin akan terasa kenaikkan harga gula. Nanti tidak lama lagi timbul isu kenaikkan harga makanan dan minuman. Tunggu dan lihat sajalah harap-harap tiada lagi kenaikkan harga minyak untuk tahun ni.

Monday, May 9, 2011

Sabah (2) vs Pahang (0) perlawanan pada 9 Mei 2011

Sabah sekali lagi menunjukkan kecemerlangan dalam permainan bola sepak Liga Super Malaysia dengan kemenangan ke atas pasukan Pahang dengan gol 2 berbalas 0 bertempat di Stadium Likas. Gol pertama dijaringkan oleh Sharul Azhar dan gol kedua dijaringkan oleh Zainizam Marjan yang telah menambah koleksi gol di mana dia juga merupakan penjaring gol ketika Sabah mengalahkan Negeri Sembilan  pada 6 Mei yang lalu dengan jaringan yang sama iaitu 2-0.

Sabah ketika ini menduduki tempat ke-12, satu mata di belakang Pahang selepas kemenangan ini. Untuk melihat statistik kemenangan dan kedudukan Sabah dalam Liga Super Malaysia klik link ini http://www.soccerway.com/national/malaysia/super-league/2011/regular-season/. Syabas dan tahniah kepada team Sabah dan Jurulatih Sabah yang baru ditukar tak lain dan tak bukan iaitu Coach Justin Ganai.

Akademi Fantasia 9 VS Mentor 5


Nah.. mana satu pilihan anda, dua-dua pun program realiti. Kalau AF punya tenaga pengajar yang banyak dan dikongsikan bersama dengan semua pelajar manakala Mentor pula setiap peserta mempunyai mentor masing-masing yang akan membantu mereka dalam membuat persembahan.

Cara undian pun berbeza kalau AF semua undian adalah 100% ditangan penonton manakala Mentor pula 50% dari juri profesional, 30% dari dari penonton dan 20% lagi dari juri awam di studio yang merupakan golongan semi profesional, yang mana mereka terdiri daripada pelajar jurusan muzik, wartawan dan penerbit rancangan hiburan televisyen. Kalau dilihat dari sistem pengundian, Mentor punya sistem undian yang lebih profesional dan adil.

Ramai orang berpendapat berbaloi lagi tengok Mentor 5 dari AF9. Ini kerana persembahan yang ditunjukkan para peserta-peserta mentor adalah yang terbaik dari mereka dan dikuatkan lagi dengan mentor masing-masing. Pemilihan Mentor pun bukan alang-alang sebab mereka dipilih dari mentor mereka sendiri. 

Saya pun tengok juga program Mentor ini dan saya lihat mimang persembahan mereka mantaps.. dikala konsert AF9 baru mula menunjukkan perkembangan yang memberangsangkan mentor pula sejak awal-awal lagi sudah menunjukkan profesionalisme dalam setiap minggu persembahan mereka. Vokal dan persembahan mereka mimang jauh lebih baik sudah dari para pelajar AF9 itu sendiri.

Ikut pandangan masing-masing la, sendiri tengok sendiri pikir hehe, tidak salah kalau tengok dua-dua pun becoz lain hari dan masa tayangan. Kalau mentor ada juga wakil dari Sabah si Salma, suara dia, fuh siok oo mo dengar. 

Akademi Fantasia 9 Konsert Minggu ke-5

Konsert kali ini baru menunjukkan taring sebenar para pelajar AF9, adeh kenapa baru sekarang mo kasi tunjuk taring, cuba la tunjuk awal-awal  baru la up skit rating AF9, ini tidak mau ada system pengguguran, kena kritik dengan kritikan yang kaw2 baru nak tunjuk persembahan yang ada class punya.  Apapun oleh mungkin para pelajar baru dapat menyesuaikan diri, mungkin setelah diberi motivasi, didikan yang sempurna dari tenaga pengajar baru la diorang bangkit dari tidur mereka.

Secara keseluruhannya para pelajar telah mempersembahkan sesuatu yang banggakan oleh mereka dan para tenaga pengajar. Peningkatan dari segi vokal dan persembahan lebih ketara dan pelajar dapat menyelami lagu masing-masing dengan lebih baik. Bermula dengan persembahan mantap dan bertenaga dari Erul telah membuka mata dan telinga para penonton di mana Oggy berasa sangat gembira dan kagum dengan persembahan dari Erul. Begitulah seterusnya para pelajar-pelajar yang lain telah membawa tugasan lagu masing-masing dengan baik.
Pelajar-pelajar lelaki mendapat pujian yang tidak kurang hebatnya terutamanya Azri yang mempunyai vocal suara yang power dan merupakan favorite pelajar final salah seorang dari pengkritik.

Fina mendapat pujian memberangsangkan dari pengkritik terutamanya Hattan dan memberitahu Fina jangan khuatir pasal kedudukan terbawah di AF sebabnya Fina punya martabat yang tinggi sekiranya dia terkeluar dengan undian sms.Nera sekali lagi membuat improvement yang baik dari segi vocal dan persembahan manakala Lena secara bersahaja membawa lagu dari Rossa – Ku Menunggu.

Rata-ratanya para pengkritik pada malam konsert AF9 ke-5 mahu lagu-lagu yang mencabar untuk kesemua pelajar kerana sesetangah pelajar mendapat lagu yang orang bilang miming makanan dia la. Senang saja untuk dibawa dan lansung tidak mencabar vocal mereka.

Di akhir rancangan reality ini seperti biasa, sudah menjadi  rutin Aznil akan memanggil salah seorang pelajar yang akan tersingkir. Dan pelajar yang kurang bernasib baik adalah pelajar yang bernama Afif, yang mendapat undian paling rendah pada malam tersebut.

Lagu-lagu tugasan pelajar AF9 untuk konsert ke-5

1. Erul - Dance Little Sister (Terence Tren D'Arby)
2. Afif - Malam (Search)
3. Hazama - Noktah Cinta (Hafiz)
4. Kay - Pulanglah (Awi Rafael)
5. Fina - Segalanya Pasti (Aida Agil)
6. Nera - Gelora Jiwa (Yuna)
7. Azri - Sungai Lui (Aizat)
8. Lena - Ku Menunggu (Rossa)

Monday, May 2, 2011

Bin Laden dead, Obama says justice is done

Bin Laden dead, Obama says justice is done

Al-Qaeda mastermind Osama bin Laden was killed Sunday in a firefight with covert US forces deep inside Pakistan, prompting President Barack Obama to declare "justice has been done" a decade after the September 11 attacks.

Bin Laden dead, Obama says justice is done

Al-Qaeda mastermind Osama bin Laden was killed Sunday in a firefight with covert US forces deep inside Pakistan, prompting President Barack Obama to declare "justice has been done" a decade after the September 11 attacks.

The death of the reviled US enemy, after a massive manhunt, sparked jubilation across the United States, with a huge crowd gathering outside the White House just before midnight, chanting "USA, USA" and waving American flags as Obama made a sudden and dramatic nationwide address to Americans.

"Tonight, I can report to the American people and to the world that the United States has conducted an operation that killed Osama bin Laden, the leader of Al-Qaeda, and a terrorist who's responsible for the murder of thousands of innocent men, women and children," Obama said.

Obama said in the historic speech from the White House that he had directed US armed forces to launch an attack against a compound in Abbottabad, Pakistan on Sunday acting on a lead that first emerged last August.

"A small team of Americans carried out the operation with extraordinary courage and capability. No Americans were harmed. They took care to avoid civilian casualties. President Obama's statement on bin Laden's death

"After a firefight, they killed Osama bin Laden and took custody of his body," the US leader said.

"Justice has been done."

Bin Laden's demise marks the biggest triumph yet in the 10-year US war against terrorism launched after the September 11 attacks, which saw America embroiled in two wars, and changed many aspects of US life. Related article: Osama bin Laden put 'holy war' on global agenda

The operation will also likely go down as one of the most spectacular intelligence operations in US history, and provide a huge morale boost the oft-criticized US covert community.

Former US president George W. Bush who was in office at the time of the September 11 attacks said bin Laden's death was a "momentous" achievement and congratulated Obama and US intelligence and military forces.

"This momentous achievement marks a victory for America, for people who seek peace around the world, and for all those who lost loved ones on September 11, 2001," Bush said in a statement.

"The fight against terror goes on, but tonight America has sent an unmistakable message: No matter how long it takes, justice will be done."

Pakistani intelligence officials also confirmed bin Laden's death.

Obama said he had called Pakistani President Asif Ali Zardari after bin Laden's death and said cooperation with the uneasy US anti-terror ally had helped lead American forces to bin Laden.

US armed forces have been hunting the Saudi terror kingpin for years, an effort that was redoubled following the attacks by hijacked airliners on the World Trade Center in New York and the Pentagon which killed nearly 3,000 people in 2001. Osama bin Laden in his own words

A fourth passenger jet crashed in a remote area of Pennsylvania, apparently brought down after passengers revolted and tried to prevent it from reaching its target, assumed to be Washington.

Until Sunday, bin Laden had always managed to evade US armed forces and a massive manhunt, and was most often thought to be hiding out in Pakistan and Afghanistan border areas.

The death of bin Laden will raise huge questions about the future shape of Al-Qaeda and also have steep implications for US security and foreign policy 10 years into a global anti-terror campaign.

It will also provoke fears that the United States and its allies will face retaliation from supporters of bin Laden and other Islamic extremist groups.

Bin Laden's demise will also cast a new complexion on the increasingly unpopular war in Afghanistan, where 100,000 troops are still battling the Taliban and Al-Qaeda after a decade of war.

Bush first said he wanted bin Laden "dead or alive" in the weeks after the September 11 attacks. Timeline of the September 11 attacks

Bin Laden was top of America's most wanted list, and was blamed by Washington for masterminding a string of other attacks, including the attacks on US embassies in Kenya and Africa in 1998.

He frequently taunted Bush, and Obama after he took office in 2009, with taped messages.

The US dollar rose against the euro and the yen when it emerged that Obama would announce bin Laden's death.

The dollar went up against the euro, which fetched 1.4764 dollars from 1.4864 in earlier trade. The dollar was at 81.66 yen from 81.19 earlier. Related article: Dollar rises on reports Osama bin Laden is dead

The news was welcomed by Americans across the country, even though bin Laden's death was only confirmed shortly before midnight Sunday.

"I'm proud to be an American tonight," Kenneth Specht, a New York firefighter on 9/11, told CNN, paying tribute to the victims of the attacks in New York and Washington.

"Tonight they are first and foremost in our minds," he said.

Amid fears of retaliation by Al-Qaeda or other groups, the US State Department issued a global travel alert to all US citizens.

"The US Department of State alerts US citizens traveling and residing abroad to the enhanced potential for anti-American violence given recent counter-terrorism activity in Pakistan," it said in a statement.

New York's police chief Raymond Kelly meanwhile called the killing of bin Laden a "welcome milestone" for the families of the victims of the September 11 attacks.

 
p.s: At last victory for America, but bad news there will be chaos after this. Bin Laden troops and follower will not stay quiet for this news. So prepare and beware for the outcome. Just my two cents, :).

Sunday, May 1, 2011

Konsert ke-4 AF 9, banyak peningkatan

Buat pertama kali, rata-rata komen dari pengkritik pada konsert kali ini memberi pujian kepada para pelajar AF. Tidak dinafikan mimang ada peningkatan dari segi vokal dan persembahan pelajar. Antara pelajar yang mendapat pujian tahap kambang hidung adalah Azri dan Fina.

Azri dengan lagu  Sampai Syurga dari Faizal Tahir membuat persembahan yang powerful dengan vokal yang mantap. Tetapi Hattan cakap masih nampak bayangan Faizal Tahir. Fina pelajar baru yang diserap masuk dan pelajar terakhir yang membuat persembahan membawa lagu All By Myself menyayikan lagu tersebut dengan baik dan mendapat pujian yang teramat sangat sehingga Hattan mengatakan sudah ditemui bakal Juara AF9. Oggy pula selepas memberi pujian dan kata dua berdiri memberi mengucapkan terima kasih kepada Fina di atas penyampaian lagu yang berjaya menusuk kalbunya.

Lena pula kali ni mendapat pujian yang kurang memberangsangkan dan ini dapat dilihat semasa dia menyanyikan lagu It Must Have Been Love yang dipersembahkan secara sambil lewa dan ekspresi kurang dan feeling lagu tersebut tidak sampai kepada pengkritik-pengkritik begitu juga penonton.

Nera pula mendapat pujian yang memberangsangkan tetapi adakalanya hilang fokus dalam persembahan disebabkan dia terlebih fokus dengan persembahan di atas pentas. Masih nampak ada sedikit takut untuk membuat persembahan.

Di akhir rancangan Aznil telah membuat kejutan memanggil nama Hazama sebagai pelajar AF untuk membawa bagasi pelajar yang terkeluar. Tetapi tuah Hazama masih ada pelajar yang terkeluar bukan la dia tetapi Raqib. 

Gula-gula Kpop Malaysia

Kumpulan Gula Gula: Orang Malaysia Feeling Kpop?

kumpulan gula gula
Daripada dressing, gaya rambut, pakai seluar pendek dan muka cute memang Abang Nara mati-mati ingat ini kumpulan Kpop wanita yang terbaru. Rupa-rupanya ini adalah kumpulan wanita daripada Malaysia. Mereka berenam menggelarkan diri mereka sebagai Gula Gula. Jom baca sikit introduction kumpulan Gula-Gula ini:-
Gula Gula, often referred to as “The official of Gula Gula” in Facebook.com, is a new and upcoming artist from Malaysia formed in the year 2011 by an award winning composer / arranger Hadi Hassan under Eight Tones Communications Sdn Bhd. Gula Gula features 6 adoring teenage girls which comprises of : Achie – The cutie naughty , Mei Mei -The sexy beauty, Rarra- The petite n’ Funky , Erwina – The baby of Gula Gula , ChaCha- The Outgoing and Joyous beauty, and Joy- The cool and Sweet .
kumpulan gula gula
Kenapa oh kenapa tiba-tiba di Malaysia dan orang Malaysia sendiri feeling nak buat style orang Korea? Adakah demam Korea dah terlampau hebat sampai rakyat kita sendiri buat group feeling-feeling Kpop? Adakah budaya kita, gaya kita dan adab sopan kita perlu dibuang semata-mata untuk mendapatkan feeling Korea? Paling penting, kita ini tinggal di Malaysia tetapi kenapa buat group yang ala-ala Korea? Apa motif?
Abang Nara tinggalkan persoalan itu kepada anda untuk dijawap. Nanti kalau ada masa Abang Nara akan ulas di masa hadapan. Kena buat sedikit kajian tentang pengaruh Kpop terhadap industri hiburan kita. Persoalannya, mampukah kumpulan Gula Gula ini menjadi gah seperti Wonder Girls dan Girls Generation?
Kenali lebih rapat ahli-ahli kumpulan Gula Gula dengan membaca entri ini sepenuhnya.

1. Erwina
kumpulan gula gula
2. Joy
kumpulan gula gula
3. Meimei
kumpulan gula gula
4. Chacha
kumpulan gula gula
5. Achie



kumpulan gula gula

24:7 – The 1st Ever Kpop Group In Malaysia

24:7 kpop group
Abang Nara bukan nak mengutuk tapi ini dah macam over the limit. Baru lepas tulis pasal kumpulan Gula Gula yang berpaksikan artis Kpop, tup-tup dapat info pasal kumpulan 24:7 pulak. Tengok tulisan kat gambar tue pun hati ini sudah membara. Diorang nie faham ke tak faham maksud Kpop tue?
24:7 kpop group
Kpop adalah Korea Pop. Kenapa nak buat kumpulan Kpop padahal 24:7 nie memang sah-sah dari Malaysia. Buatlah kumpulan Mpop ke, Selangorpop ke, SelayangPop ke. Apa kejadahnya Kpop? Kpop tue untuk orang Korea la. Artis Malaysia jangan la nak feeling artis Korea pulak. Pening kepala dibuatnya.

24:7 kpop group
Abang Nara bukan nak mengkondem sangat. Baguslah buat kumpulan-kumpulan macam Gula-Gula dan 24:7 nie. Tapi carilah identiti sendiri yang kena dengan Malaysia. Tengok gambar-gambar kumpulan 24:7 nie pun dah nampak sangat diorang nie tak ada identiti Malaysia. Terasa nak muntah darah pun ada gak.

Apa pendapat korang?

sumber: http://beautifulnara.com/247-the-1st-ever-kpop-group-in-malaysia-sedih-abang-nara-melihat/

p.s: Hancus la kumpulan ni, tidak padan-padan dengan Kpop. Tulung la. Saya pun tia tau apa mo cakap pasal ni group.