Monday, November 10, 2014

Firman dinobat juara AF2014


Firman muncul juara pada Konsert Akhir Akademi Fantasia (AF) 2014 yang berlangsung di Bangunan MBSA Shah Alam, malam tadi. - Foto Munira Abdul Ghani
 
SHAH ALAM: Mhd Firman Bansir atau Firman diumumkan sebagai juara Akademi Fantasia 2014 (AF2014) pada konsert akhir yang berlangsung di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) di sini, malam ini.

Beliau membawa pulang wang tunai RM50,000, sebuah kereta Toyota Vios dan sebuah trofi.

"Saya gembira dengan kemenangan ini dan berharap ia akan menjadi pembuka jalan dalam kerjaya seni saya," katanya ketika berucap selepas menerima hadiah kemenangan daripada Pengetua AF 2014, Datuk Hattan.

Aman dan Ewal pula pemenang tempat kedua dan ketiga dengan masing-masing membawa pulang hadiah berupa RM30,000, sebuah kereta Perodua MyVi dan trofi serta RM20,000 dan trofi.

Kelima-lima finalis turut menerima hadiah berupa pakej percutian untuk seorang ke Osaka, Jepun untuk seorang.

Selain 100 peratus undian penonton, persembahan peserta turut dinilai menerusi komen oleh juri tetap Datuk Ramli MS dan Raja Azura serta juri jemputan Amy Search.

Konsert final itu turut diserikan dengan persembahan artis undangan antaranya Dayang Nurfaizah, Mas Idayu, Ning Baizura dan kumpulan Bunkface.

sumber: Berita Harian

No comments:

Post a Comment