Tuesday, October 4, 2011

Streamyx slow baru-baru ini, kenapakah?

Yep baru-baru ini kelajuan line tenet Streamyx tiba-tiba menjadi slow. Kenapakah line tenet jadi slow- TM ada jawapannya hehe. TM telah membuat pengumumman di websitenya yang mana terdapat kerosakkan pada kabel di laluan Asia-America jaringan kabel diantara La Union di Filipina dan Lantau di Hong Kong yang menghubungkan Malaysia ke Amerika Syarikat. Jadi para pengguna Streamyx diharap dapat bersabar di atas segala kesulitan yang telah berlaku okies. Untuk notis penuh tentang masalah kabel boleh layari http://www.tm.com.my/about-tm/media-centre/announcements/Pages/AAGCABLEFAULTSAFFECTINTERNETSERVICES4OCT2011.aspx.

6 comments:

  1. Streamyx saya teramat slow.. Ambil 4mbs. dapat hanya 2 mpbs.. Rugi membayar penuh

    ReplyDelete
  2. at least you have 2mbps.. I subscribed to 4 mpbs but only received 1 mpbs

    ReplyDelete
  3. Macam gitu la bah tu tm, pandai betul diorg. Pakej 4mb but actually tia sampai pun. Pakej 1mb lagi teruk, terutamanya di Sabah ni. Ada udang di sebalik batu.

    ReplyDelete
  4. aq tnggal d sandakan, guna Streamyx ...
    memang ada masalah ka ?
    download video yg dulunya 30minit jk... jadi 3 jam @_@
    mo tnguk video dri Flash Player,Up2Player,Sapo Player,Vidozer,VideoBB pon slow buffer :'(

    ReplyDelete
  5. kalau tidak suka dengan streamyx langgan lah digi kah maxis kah atau P1 ....jangan guna yang membebankan diri sendiri,yang kamu bodoh palui masih guna dan masih bayar kenapa pula?

    ReplyDelete
  6. Anonymous1 : Seperti mana TM telah bg announcement ada masalah kabel d laluan Asia-America so kalau mo tgk video or download terutamanya dr server dr luar spt d Amerika akan punya masalah seperti ini.

    Anonymous 2: Rileks la kawan, what choice do we have? Kalau broadband DG,Maxis,Celcom or P1 mcm ko bilang tu of course ada quota yg kena bagi kalau sudah smpi quota trus kena cap kelajuan, kelebihan Streamyx coz dia unlimited. Bukan mo memburuk2kan Streamyx mungkin hanya luahan dihati pengguna yang berharap agar pihak Streamyx akan mendengar dan harapan diorg agar TM dpt menambah baik kelajuan tenet berbaloi dengan apa yg dibayar oleh pengguna terutamanya di area Sabah dan Sarawak.

    ReplyDelete